duminică, 14 septembrie 2014

Patru păcate sexuale pe care orice creștin trebuie să le evite


   Pacatele sexuale excesive si goliciunea, este una dintre marcile culturii noastre occidentale si o mare parte a lumii de azi. Totul este senzual. Totul trebuie sa fie sexy. Traim intr-o lume nebuna dupa sex, si goliciunea sare la noi peste tot. Devine din ce in ce mai dificil pentru femei si barbati sa se mentina intr-o stare de puritate morala.
   Pacatul sexual si neglijarea legilor de puritate in trupul lui Christos (Biserica), este una din elementele care au potentialul sa aduca slabiciunea, boala, si chiar o moarte prematura multora din Biserica. Acesta este un aspect uitat, unde nu se deosebeste trupul lui Christos (1Corinteni 11:29-31).
   Aceste ultime afirmatii suna asa de primitiv in biserica contemporana de astazi. Exista o lipsa de discutie pe aceasta tema din partea pastorilor din cauza faptului ca ar starni acuzatii ca ei ar fi neiubitori, ca judeca, ca sunt legalisti, si ca ei impartesc frica si condamnare. Sincer vorbind, noi ne-am pierdut calea in aceasta privinta. Corectia, mustrarea si observatia lipsesc in mod clar de la sfaturile noastre in aceste zile strambe de comfort fals si mila nebiblica.
   Altadata, era ceva obisnuit sa se faca o corectare nu numai folosind Scriptura dar si prin manifestarea darurilor Duhului Sfant. De exemplu, un batran in credinta spunea ca atunci cand se facea rugaciune pentru cei bolnavi, persoanele care au fost infideli in casatoria lor si nu s-au pocait de fapta lor, dar care totusi doreau vindecarea au fost mustrati cu asprime de Duhul Sfant. Pe vremea aceea ei au inteles ca numai o pocainta din adancul inimii si o curatire prin sangele pretios al Domnului Isus Christos putea sa ierte gravitatea acestei crime.
   Astazi, cum am mai spus, suntem considerati ca condamnam si judecam daca vorbim in felul acesta. Insa, este ceva normal pentru multi sa se puna in linie pentru a se cere vindecare si eliberare, sau sa depuna cereri de rugaciune in timp ce ei traiesc intr-o imoralitate gretoasa fara nici o dorinta sincera de pocainta autentica. Acei ce practica pacatul sexual, sau orice alt pacat, si marturisesc pe Christos, beau si mananca intr-un chip nevrednic din trupul lui Christos (Sfanta Cina); si facand astfel, ei primesc blestem in loc de binecuvantare.
   ,,Caci cine mananca si bea, isi mananca si bea osanda lui insus, daca nu deosebeste trupul Domnului. Din pricina aceasta sunt intre voi multi neputinciosi si bolnavi, si nu putini dorm” (1Corinteni 11:29-31).
   Imi dau seama ca ispitele sexuale sunt mari, nimeni nu este scutit de ele, si nimeni sa nu se laude cu neprihanirea lor de sine. Imi dau deasemenea seama ca atunci cand cautam sa intoarcem pe cineva de pe calea gresita pa care umbla, noi trebuie sa o facem cu duhul blandetii si cu umilinta (Galateni 6:1; 2Timotei 2:25). Dar daca in acest domeniu vom avea victorie, ea trebuie sa inceapa cu o intelegere smerita si o evaluare biblica a naturii intinacioase si degradante a pacatului sexual si consecintele sale teribile. Inainte ca oamenii sa asculte de Dumnezeu, ei trebuie sa fie treziti in totalitate. Numai atunci ei vor birui fortele contraatacului.
   Cititi cu atentie aceste cuvinte ale unui din cei mai mari evanghelisti americani, cu numele de Charles G. Finney:
,,Placerile lumesti, poftele, si simturile, impiedica a fi un crestin adevarat – vointa omului este, intr-un sens, inrobita de poftele firii si placerile lumesti. De aceea este necesar ca Dumnezeu sa-i trezeasca pe oameni la un sentiment de vinovatie si pericol si ca urmare sa produca o senzatie opusa sau simtamant si placere. Acest contra-simtamant rupe puterea placerilor lumesti si lasa vointa libera ca sa asculte de Dumnezeu.”
   Aceasta ideologie, prietenii mei, este in mod clar absenta din crestinismul traditional contemporan, dar de care este asa de mare nevoie.
   La fel ca si in zilele moderne americane, pacatul sexual si goliciunea au fost deasemenea sarbatorite si in orasul Corint si s-au infiltrat si in biserica de acolo. Astfel ca Pavel a trebuit sa reaminteasca sfintilor corinteni ca trupurile lor erau acum temple ale lui Dumnezeu, si nu mai al lor. Trupurile lor, si la fel si ale noastre, sunt acum madulare ale lui Christos, asa ca un pacat impotriva trupurilor noastre este un pacat impotriva lui Christos. 1Corinteni 6:15, 19-20). Mergand inapoi pana la Cartile lui Moise, vom gasi unele referinte interesante despre imoralitatea sexuala si goliciune.
- Primul blestem uman inregistrat a fost din cauza goliciunii (Genesa 9:20-23).
-Aproape doua capitole intregi, impreuna cu alte referinte au fost un cod de etica cu privire la goliciune si imoralitate sexuala (vezi Leviticul 18 si 20).
-Organele genitale expuse si goliciunea au fost comune in inchinarile demonice ale cananitilor. Instructiunile si interdictiile lui Moise au fost pentru ca altarele Israelului sa nu fie la fel ca cele ale cananitilor (Exodus 28:41-43; 20:26).
-Cand Moise s-a intors de pe munte, Aaron a pierdut controlul multimii in timp ce ei se inchinau vitelului de aur, “fara frau” (Exodul 32:25). Si aceasta s-a intamplat la putin timp dupa ce Dumnezeu a facut o minune in mijlocul lor.
Una din cheile pentru a invinge pacatul sexual sta in meditarea profunda a Cuvantului lui Dumnezeu. Aceasta va naste frica de Dumnezeu in tine. De exemplu, in Galateni 5:19-21 faptele firii pamantesti sunt impartite in patru categorii de baza:
   1. - pacatele sexuale
   2. - pacate in conectie cu religiile pagane si oculte
   3. - pacate de temperament
   4. - pacate de imbuibare
   Este interesant de remarcat ca pacatele sexuala sunt enumerate la inceput, si nu numai aici, dar deasemenea in multe alte referinte scripturale din Noul Testament.
   - Romani 1:24, 6:19 – Necuratia este scoasa in evidenta.
   - 1Corinteni 6:9-11 – Pacatele sexuale sunt enumerate intai.
   - Galateni 5:19-21 – Pacatele sexuale sunt enumerate intai.
   - Efeseni 4:19 – Nelegiuirile si necuratia sunt scoase in evidenta.
   - Efeseni 5:3 – Curvia si necuratia sunt scoase in evidenta; astfel de lucruri sa nici nu fie pomenite intre voi.
   - Coloseni 3:5 – Curvia si necuratia sunt enumerate intai.
   - 1Tesaloniceni 4:3 – Imoralitatea sexuala este scoasa in evidenta in in umblarea noastra in sfintire.
   - 1Petru 4:3 – Nelegiuirile din viata noastra din trecut este enumerata intai.
   Sunt cel putin patru pacate sexuale primare de care se vorbeste in Cuvantul lui Dumnezeu: adulterul, curvia, necuratia si nelegiuirea.
Aceasta este definitia celor patru pacate sexuale:
1. Adulterul: Actul sexual ilegal in care este implicat cel putin o persoana casatorita. Adulterul este incompatibil cu legile armonioase ale vietii de familie in Imparatia lui Dumnezeu, si este sub judecata lui Dumnezeu din moment ce incalca scopul original stabilit de Dumnezeu.
2. Curvia: Pornografia, actul sexual ilicit care include prostitutia, curvia, incestul, imoralitatea (lipsa de retinere morala) si imoralitatea obisnuita (include fantezii sexuale care conduc la masturbare).
3. Necuratia: Se refera de cele mai multe ori la homosexualitate si lesbianism.
4. Nelegiuire: Indecenta nerusinata, viata neanfranata, depravare necontrolata, o dispozitie sau o tendinta constanta la rau, o coruptie innascuta a omului neregenerat), persoana cu o astfel de caracteristica are o desconsiderare obraznica a opiniei publice, pacatuind in plina zi cu aroganta si dispret. Din nou, aceasta se refera adesea la pacatul sexual.
   Aici este unde oamenii au o intelegere gresita despre sexualitatea lor. Observati urmatoarele versete:
,,Mancarile sunt pentru pantece, si pantecele este pentru mancari. Si Dumnezeu va nimici si pe unul si pe celelalte. Dar trupul nu este pentru curvie: el este pentru Domnul, si Domnul este pentru trup. Si Dumnezeu , care a inviat pe Domnul, ne va invia si pe noi cu puterea Sa” (1Corinteni 6:13-14).Pavel corecteaza misconceptia periculoasa din mijlocul corintenilor care au crezut ca ,,asa cum pantecele este intrebuintat pentru mancari, la fel si organele genitale sunt create pentru experientele sexuale.” Aceste mod de gandire nu este obisnuit numai intre oamenii neregenerati dar si intre crestinii care justifica imoralitatea sexuala. Pavel arata cum aceasta analogie este falsa deoarece trupurile voastre sunt Temple ale Duhului Sfant si apartine lui Christos.
   Mancand mancare este ceva secundar si un aranjament temporar, dar sexualitatea ajunge in adancurile vesnice si metafizice in fiinta cuiva. Exista o identitate esentiala intre trupul nostru fizic de acum si trupul nostru glorificat din viitor (versetul 14). Actul sexual este mai mult decat o experienta biologica; acesta implica o comuniune de viata. De moment ce Isus este una cu duhul credinciosului nascut din nou, este de neconceput sa-L implicam cu imoralitatea; de aceea aceasta admonestare puternica pentru a nu lasa pacatul curviei si a necuratiilor ,,nici sa nu fie pomenite intre voi” (Efeseni 5:3).
   Sexualitatea este un aspect profund unic al personalitatii care implica fiinta intreaga. Imoralitatea sexuala are efecte ce ajung departe, cu mari semnificatii spirituale si implicatii sociale. O astfel de imoralitate nu este numai un pacat impotriva trupului, dar si impotriva Duhului Sfant, care locuieste in trup. Este una din caile prin care noi deosebim trupul Domnului, care daca este neglijat in mod consistent, cum am spus mai inainte, adesea aduce slabiciune, boala si chiar o moarte prematura.
   Indiferent de cat de satisfacator si implinitor este sexul, in locul in care trebuie sa fie prin casatorie, este totusi un aranjament temporar si nu face parte din existenta noastra eterna. Si totusi prin el we procreem si dam nastere la spirite eterne. Imoralitatea sexuala se amesteca cu puterea de procreere cu cineva cu care nu esti casatorit. A simti nevoia de sex nu este un pacat, dar este dureroasa cand nu este tinuta locul in care trebuie folosit (intre sot,sotie). Scriptura interzice imoralitatea sexuala pentru ca sa te protejeze.
   Politicienii, oamenii de afaceri, scolile si institutiile publice, nu sunt calificati sa se ocupe cu imoralitatea sexuala si sa devieze problemele sexuale din cultura noastra. Ei de fapt sunt parte din problema, nu solutia. Din nefericire, biserica a esuat asa de mult de a adresa aceasta problema printr-o perspectiva puternica a Scripturii. Unele biserici nici macar nu mai cred ce spune Biblia despre imoralitatea sexuala. Un oficial cu functie inalta dintr-o biserica a spus ca biserica va trebui sa ajunga la o intelegere a homosexualitatii in conformitate cu schimbarea de cultura. Aceasta este una din cele mai mari probleme din biserica in aceste zile. Multi dintre noi ne conformam cu standardele culturii de astazi.
   Un alt foarte cunoscut predicator carismatic de la televiziune, a spus audientei sale ca homosexualitatea nu este un pacat ci ceva frant. ,,Ce credeti ca David si Ionatan faceau? Ce credeti ca Rut si Naomi faceau?” sugerand ca ei erau implicati in relatii homosexuale si lesbiene. A trebuit sa dau din cap in necrezare la una ca asta. Si totusi acest predicator este considerat ca este unul din cei mai mari predicatori din America fiind urmarit la televisor de foarte multi oameni. S-a aflat mai tarziu ca unul dintre copiii sai este homosexual. Desi aceasta este o incercare dureroasa pentru orice parinte credincios cu care trebuie sa se infrunte, nimeni nu poate fi loial familiei sale cu pretul de a trada Cuvantul Sfant al lui Dumnezeu.
   Cand predicatori influentabili spun lucruri eronate de felul acesta, ele deschid usa deceptiilor si compromisurilor printre multimea de oameni care respecta pe acesti predicatori. Aceasta va duce la un puhoi de rau, imoralitate, si tot felul de perversiuni printre cei ce aud astfel de lucruri.
   Este trist sa fie o astfel de diluare de la invatatura sanatoasa in multe din bisericile de astazi. Este dureros pentru Duhul Sfant sa vada atata lasitate si compromis printre predicatorii care sau ca s-au departat de la credinta adevarata, sau ca le este frica sa invete doctrina adevarata despre imoralitatea sexuala. Ca resultat, copiii nostri si tinerii sunt educati de mintile lepadate a acestei lumi.
   Predicatorii neprihanirii sa vorbeasca cu putere si convingere, pentru ca a venit timpul, cand multi nu mai suporta o doctrina sanatoasa, dar cu urechile lor gadilate ingramadesc invatatori dupa placul lor.
Sursa: http://rodiagnusdei.wordpress.com/2014/09/12/patru-pacate-sexuale-pe-care-fiecare-crestin-trebuie-sa-le-evite/ Traducerea articolului prezentat de Bert M. Farias

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu